Administratie
Een up to date administratie vergemakkelijkt en versnelt uw aangifte. Uren-efficiëntie in aangifte en advies, optimaal voordeel en minimaal risico zijn vervolgens het resultaat.
Bovendien zijn proactief maatwerkadvies en tussentijds sparren een vanzelfsprekendheid wanneer u de administratie onderbrengt bij Pals Belastingadvies.
Voor zowel het mkb als zelfstandige professionals behoort het complete scala aan financiële administratie en loonadministratie tot de mogelijkheden.
Financiële administratie
Het is voor u als ondernemer van groot belang om de inkomsten, uitgaven en de vermogenspositie van uw onderneming zorgvuldig bij te houden en inzichtelijk te hebben. Uiteraard voor u zelf, maar ook richting de bank en niet in de laatste plaats de belastingdienst. De administratie vormt immers de basis voor diverse belastingaangiften. Een goede administratie is dus onmisbaar.
Pals Belastingadvies kan voor u de complete financiële administratie verzorgen, maar ook het deels zelf voeren van de administratie met een professionele check is mogelijk.
De financiële administratie omvat:
- het per maand of per kwartaal verzorgen van de boekhouding, waarbij bankafschriften, kasboek, facturen, loonverwerking etc.verwerkt worden in de administratie.
- het verzorgen en indienen van de btw-aangiften.
- het jaarlijks opstellen van een jaarrapport, bestaande uit de balans en winst- en verliesrekening en een toelichting.
- het periodiek toelichten en bespreken van de cijfers en het jaarrapport.
Loonadministratie
In de loonadministratie komen veel componenten en regels samen. Zo dient u rekening te houden met loonbetalingen, vergoedingen, extralegale en andere wettelijke voordelen, de af te dragen loonbelasting, premieheffingen en andere bijdragen, sectorspecifieke vereisten en de persoonlijke situatie van elke werknemer. Al met al een arbeidsintensief geheel dat om deskundigheid vraagt.
Dit tijdrovende proces kunt u ook overlaten aan Pals Belastingadvies, zodat u zich kunt richten op andere zaken.
Pals Belastingadvies verzorgt een complete ‘all inclusive’ loonadministratie. De loonadministratie omvat:
- aanmelding/opvoeren werkgever/werknemers en mutaties.
- loonstaten en jaaropgaven.
- aangiften loonheffingen.
- aanmaken van betaalbestand en journaalposten.